Сток-магазини: що це таке?

На жаль, не кожен має змогу придбати якісний одяг у фірмовому магазині – для багатьох це задорого. Рятують стоки. Всупереч поширеній думці, тут продають не «секонд-хенд», тобто вживані речі, а повністю новий товар від іменитих виробників, який магазини впродовж сезону не змогли продати. Знижки у сток-магазинах часто сягають сімдесяти відсотків, що дозволяє споживачам купувати якісні вироби за доступними цінами.

Що являють собою стоки?

Сток-магазини отримали свою назву завдяки англійському слову «stock», що можна перекласти як «акції», «асортимент», «запас», «є у наявності». Тому коли йдеться про «сток-магазини», продавці мають на увазі заклад, що торгує речами, які не встигли вчасно продати, через що були віддані у стокові магазини зі значною знижкою.

Таким чином, речі у стоках не є «секонд-хендом» або гуманітарною допомогою, яку власники торгових точок нібито безкоштовно отримали з-за кордону. Ця помилкова думка викликана тим, що свого часу, аби отримати якомога більше прибутку на фірмових речах, багато хто з підприємців продавав брендовий одяг, винаймаючи підвальні приміщення, звалюючи товар в одну купу. Це призводило товар у непрезентабельний вигляд, викликаючи асоціації з секонд-хендами й комісійними магазинами.

Сток-магазин торгує речами, які не встигли вчасно продати

В наші дні сервіс значно поліпшився, – й наразі сток-магазини як ззовні, так і всередині, схожі на звичайний фірмові магазини, у яких можна придбати вироби не одного, а багатьох відомих брендів. Це речі вищого гатунку, які не змогли знайти господаря, незважаючи на відомий бренд. Тому завдяки стокам споживач має можливість купити якісні, модні й нові вироби за прийнятною ціною.

Як з'являється товар у стокових магазинах?

Брендові речі потрапляють до сток-магазинів з багатьох причин. Перш за все, непродана впродовж сезону продукція приносить власникам торгових точок й виробникам чимало проблем. Справа в тому, що мода постійно змінюється, й зміна колекцій відбувається по кілька разів на рік. Нереалізовані речі займають на складах чимало місця, не дозволяючи розмістити вироби, які у новому сезоні будуть користуватися попитом й дозволять заробити.

Тому фабрикам та брендовим магазинам набагато вигідніше вчасно позбутися залишків товару, запропонувавши значні знижки, ніж зберігати на складі в надії коли-небудь реалізувати. Також не варто забувати, що непродана продукція – це «заморожені» гроші, які можна було б вкласти у подальший розвиток бізнесу. Тому фірми-виробники й брендові магазини позбавляються такого товару ще до появи нових моделей, – й він опиняється у сток-магазинах.

Виробникам легше продати товар дешевше стокам, ніж зберігати його

Брендовий одяг потрапляє до стоків й за наявності браку. Це відбувається навіть у випадку, коли дефект незначний (наприклад, відсутня етикетка або крива строчка). Також з фірмових магазинів до стоків віддають вироби неповного розмірного ряду.

У деяких випадках універмаги продають сток-магазинам фірмові вироби через надлишок товару, коли стає зрозумілим, що повністю продати його впродовж сезону не вдасться.

Як з'являється фабричний сток?

Речі потрапляють до стоків не лише з фірмових магазинів відомих брендів, але й з фабрик. Наприклад, таке трапляється, коли зривається велике замовлення. Аби не перевантажувати склади й не займатися пошуком нових замовників, підприємство продає вироби стокам, аби якомога швидше позбутися товару й повернути гроші.

У деяких випадках виробники віддають товар у сток-магазини одразу після пошиття. Таке може бути, якщо після пошиття одягу залишився матеріал. Аби він не пропав, фабрика шиє з нього вироби цієї ж серії, – й одразу віддає у стоки.

У сток-магазини через особливості регіону

Причиною потрапляння брендових виробів до стоків може бути невідповідність розмірів одягу та кольорів в регіонах, куди віддали товар на реалізацію. Наприклад, італієць із задоволенням одягне футболку яскравого кольору, тоді як консервативний англієць собі цього не дозволить.

Подібна ситуація й з розмірами. Наприклад, речі з Америки, що надходять в Україну, – переважно на худих людей. Пов’язано це з тим, що в США великим попитом користується одяг, що починається з XL розміру.

Завдяки стокам ми маємо можливість купувати брендові речі за доступною ціною

Потрапляють фірмові речі до стоків й через законодавство деяких країн, згідно з яким магазини мають обмеження на продаж товарів тієї або іншої марки. Тому після дотягнення норми торговим точкам доводиться позбавлятися залишків товару. Вони це роблять, продавши одяг сток-магазинам або відправивши за кордон. Завдяки цьому ми маємо можливість купувати якісні модні речі за доступною ціною.